Sneeuwploegen

 
 
20190201_100756.jpg

MG Sneeuwploeg

De Wintec MG-Sneeuwploeg is een zeer flexibele en volledig hydraulische uniek ontworpen sneeu- wploeg. De aanbouwplaat (DIN/EN) is zodanig ontworpen dat een horizontale pendelende beweging van het sneeuwblad tot een hoek van 18° mogelijk is. Hierdoor ontwijkt de sneeuwploeg vlot een hindernis tot een hoogte tot 13cm. Door de in hoogte verstelbare glijschoenen of loopwielen is het mogelijk om de slijtstrip op een optimale hoogte in te stellen. De sneeuwploeg is geschikt vooral voor het ruimen van openbare wegen, fiets- en voetpaden, parkeerplaatsen, toegangswegen of sites. 

 

Witerna KB4 sneeuwploeg

  • 3m breedte

  • hydraulische elektrogroep (24V) met bedieningspaneel in de cabine

  • DIN-plaat aankoppeling

  • aanrijbeveiliging

 
VARIO.JPG

Vario sneeuwploeg

De Wintec Vario-sneeuwploeg is een Universele sneeuwploeg voor zwaardere winteromstandigheden. Hij heeft een speciale en gepatenteerde aanrijdbeveiliging in het ruimschild en beveiliging in de spits/tip van de sneeuwploeg. Deze sneeuwploeg is de enigste op de markt met de combinatie van een invalshoek van 25° en een aanrijdbeveiliging op de slijtstrip en in zijn spits. De ploegdelen zijn in verschillende uitvoering mogelijk. Het verticaal en horizontaal pendelend vermogen van de ploeg garandeert een optimale contact met de ondergrond en een optimaal ruimbeeld op hetzelfde moment, een lager brandstofverbruik en minder slijtage van de slijtstrippen. De Vario sneeuwploeg is zowel geschikt voor het ruimen van lokale, landelijke, en gemeentelijke wegen als snelwegen en parkeerplaatsen.

 

KK-sneeuwploeg

De KK-sneeuwploeg is een sneeuwploeg ontwikkeld voor de luchthaven- en ruimen van grote vlaktes. Het klepsegmenten zorgen voor gerichte en efficiënte sneeuwafvoer op de taxibanen en op grotere parkeerplaatsen. De aanrijdbeveiliging met speciale geleidingen vermindert de impactkracht en beschermt zo het voertuig maximaal. In het geval van een botsing van de ploeg heeft elk segment zijn eigen onafhankelijke uitwijkfunctie. Dankzij het compenserende slingermechanisme past de sneeuwploeg zich optimaal aan de ondergrond aan. De opening tussen de segmenten is altijd verzegeld, waardoor verstuiven van sneeuw door kieren wordt voorkomen.

KK wintec sneeuwploeg.jpg

De segmentdelen van de ploegscharen bewegen in een geleidingsbaan. Dit zorgt voor een optimale aanpassing aan de rijbaan en bescherming bij het  over rijden van hindernissen met een hoogte tot 20 cm. Het zwenkmechanisme staat onafhankelijk is van het hefsysteem, en laat de een horizontale pendeling van 5 ° toe. Waardoor de sneeuwploeg de bodem optimaal gaat volgen.Het gewicht maakt de sneeuwploeg bijzonder geschikt voor dragers met een grote voorasbelasting. Bevestiging is mogelijk op het hydraulisch fronthefsysteem en verschillende montageplaten afhankelijk van het voertuig of communale  montageplaat (DIN/EN).